WEARABLE ART

DOC_MARTENS

Boots, Dr Martens, f/w 2017.

L’incontro tra due simboli, diversissimi per estrazione, della cultura inglese: i Dr Martens da una parte, celeberrimi anfibi già eletti a icona dai mods negli anni 60 (e successivamente da altre subculture sempre di matrice britannica), e William Blake, artista londinese dell’Ottocento, ai tempi un visionario incompreso, oggi considerato tra i più grandi di sempre. Il risultato è una collezione in edizione limitata, compresa in una partnership in corso del brand di calzature con la Tate Britain; in questo caso, il dipinto del 1826 Satana punisce Giobbe con piaghe infuocate rende il Dr Martens 1460 un pezzo di arte indossabile. A cura di Angelica Pianarosa, Foto Michele Gastl. 

The fusion of two symbols, very different for their origins, of the english culture: the Dr Martens on one side, the popular boots elected as icons by the mods in the 60s (and then by other british subcultures), and William Blake, londoner artist of the 19th century, that was a misunderstood visionary, but now is considered one of the greatest English artists of all time. The result is a limited edition collection of DM’s, part of an ongoing partnership with Tate Britain; in this case, the painting Satan Smiting Job with Sore Boils c. 1826 subvert Dr Martens 1460 into a piece of wearable art. Edited by Angelica Pianarosa, Ph. Michele Gastl.

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